Oglądasz stronę w wersji archiwalnej - od 15.01.2024 r. główna strona BIP Urzędu Miejskiego w Nasielsku znajduję się pod adresem: https://bip.nasielsk.pl
Do zadań Wydziału Budżetu i Finansów należy w szczególności:
1) prowadzenie spraw związanych z dochodami i wydatkami budżetowymi:
a) opracowywanie projektu budżetu Gminy oraz projektów zmian w budżecie,
b) nadzór i kontrola realizacji budżetu,
c) zapewnienie obsługi finansowo-księgowej Urzędu,
d) uruchamianie środków finansowych dla gminnych jednostek organizacyjnych,
e) sprawowanie nadzoru nad gospodarką finansową gminnych jednostek organizacyjnych,
f) rachunkowe rozliczanie dotacji otrzymanych i udzielanych z budżetu Gminy,
g) prowadzenie spraw związanych z obsługą bankową budżetu Gminy oraz obsługą długu publicznego, a także ewidencjonowanie i rozliczanie środków pozabudżetowych otrzymanych przez Gminę,
h) prowadzenie księgi inwentarzowej środków trwałych,
i) rozliczanie inwentaryzacji,
j) dokonywanie wyceny aktywów oraz pasywów i ustalenie wyniku finansowego,
k) sporządzanie sprawozdań budżetowych i finansowych, informacji o przebiegu wykonania budżetu Gminy,
l) dokonywanie umorzeń środków trwałych oraz wartości niematerialnych i prawnych,
2) podejmowanie czynności zmierzających do egzekucji administracyjnej, świadczeń pieniężnych oraz postępowania zabezpieczającego,
3) prowadzenie ewidencji i aktualizacja tytułów wykonawczych,
4) prowadzenie windykacji należności Gminy wynikających z umów cywilnoprawnych,
5) prowadzenie spraw związanych z podatkami od towarów i usług (VAT),
6) realizacja zadań wynikających z ustawy o opłacie skarbowej,
7) prowadzenie rachunkowości syntetycznej i analitycznej Gminy oraz Urzędu poza podatkami i opłatami za gospodarowanie odpadami komunalnymi,
8) prowadzenie urządzeń syntetycznych i analitycznych dochodów budżetowych, wydatków budżetowych, inwestycji oraz środków pozabudżetowych,
9) prowadzenie spraw związanych z opłatami i składkami, do uiszczenia których Gmina jest zobowiązana odrębnymi ustawami, uchwałami lub umowami,
10) prowadzenie spraw związanych z umorzeniem, odroczeniem, rozłożeniem na raty należności Gminy z tytułu podatków i opłat,
11) współpraca z merytorycznymi komórkami organizacyjnymi w sprawie pozyskiwania środków na zadania gminne w zakresie finansowym,
12) prowadzenie spraw związanych z finansowaniem i rozliczaniem inwestycji realizowanych przez Gminę,
13) prowadzenie spraw związanych z refundacją kosztów przyuczenia do zawodu i nauki zawodu pracowników młodocianych,
14) prowadzenie spraw związanych z wypłatą stypendiów dla uczniów zamieszkałych na terenie Gminy uczęszczających do szkół ponadgimnazjalnych,
15) prowadzenie ewidencji ilościowo-wartościowej, ilościowe prowadzenie ewidencji pozostałych środków trwałych Urzędu (wyposażenia),
16) prowadzenie spraw związanych z ubezpieczeniem majątku Gminy i pozostałymi ubezpieczeniami Urzędu,
17) prowadzenie spraw z zakresu kadr i płac, a w szczególności:
a) prowadzenie spraw osobowych pracowników Urzędu i kadry kierowniczej gminnych jednostek organizacyjnych (poza dyrektorami szkół) oraz wszystkie prace wynikające z tego zakresu,
b) prowadzenie dokumentacji i spraw związanych z odbywaniem praktyk szkolnych i staży pracy w Urzędzie oraz robót publicznych lub prac interwencyjnych na podstawie zawartych umów,
c) prowadzenie spraw z zakresu kształcenia, doskonalenia zawodowego i szkoleń pracowników Urzędu,
d) przygotowywanie upoważnień i pełnomocnictw dla kierowników gminnych jednostek organizacyjnych oraz zakresów czynności kierownikom wydziałów i pracownikom biur – w porozumieniu z Sekretarzem,
e) wystawianie delegacji służbowych oraz prowadzenie ich rejestru,
f) prowadzenie spraw związanych z realizacją ryczałtów samochodowych,
g) opracowywanie i aktualizacja aktów prawa wewnętrznego związanych z funkcjonowaniem Urzędu, w szczególności takich, jak:
i) Regulamin pracy,
ii) Regulamin wynagradzania pracowników Urzędu,
iii) Regulamin okresowych ocen kwalifikacyjnych pracowników zatrudnionych w Urzędzie,
iv) Regulamin dofinansowania pracownikom Urzędu kosztów płatnych studiów,
v) Regulamin przyznawania nagród pracownikom Urzędu,
vi) Regulamin premiowania pracowników na stanowiskach pomocniczych i obsługi w Urzędzie,
vii) Regulamin naboru na wolne stanowiska urzędnicze w Urzędzie i na stanowiska kierowników jednostek organizacyjnych Gminy,
viii) Regulamin przeprowadzania służby przygotowawczej i organizowania egzaminu kończącego tę służbę w Urzędzie,
h) prowadzenie spraw kadrowych pracowników zatrudnianych w Urzędzie w ramach projektów finansowanych lub dofinansowywanych ze środków zewnętrznych, w tym z funduszy unijnych,
i) prowadzenie spraw związanych z naborem na wolne urzędnicze i kierownicze stanowiska pracy,
j) przyjmowanie oświadczeń majątkowych pracowników Urzędu oraz kierowników Gminnych jednostek organizacyjnych,
k) naliczanie wynagrodzeń i bezosobowego funduszu płac,
l) prowadzenie spraw Zakładu Ubezpieczeń Społecznych w zakresie:
i) zgłoszeń pracowników do ubezpieczeń społecznych oraz członków rodzin pracowników do ubezpieczenia zdrowotnego,
ii) bieżącej aktualizacji bazy danych,
iii) wyrejestrowania z ubezpieczenia pracowników, których stosunek pracy dobiegł końca,
m) rozliczenia z Zakładem Ubezpieczeń Społecznych Urzędem Skarbowym i Powiatowym Urzędem Pracy,
n) obsługa finansowa Rady, inkasentów i sołtysów,
o) wywieszanie na tablicy ogłoszeń do publicznej wiadomości informacji, zawiadomień, obwieszczeń od innych organów i instytucji,
p) sprawozdawczość zgodnie z obowiązującymi przepisami w zakresie prowadzonych spraw,
q) reklamowanie z „urzędu” żołnierzy rezerwy od obowiązku pełnienia czynnej służby wojskowej w razie ogłoszenia mobilizacji i w czasie wojny wykonujących mandat radnego i nie będących pracownikami w rozumieniu Kodeksu pracy zamieszkałych na terenie Gminy,
r) współpraca z osobą wykonującą w Urzędzie zadania inspektora bezpieczeństwa i higieny pracy
- Informację wprowawdził(a) do BIP:
- Data udostępnienia w BIP: 2020-02-03 08:38:49
- Informacja zaktualizowana przez:
- Data ostatniej aktualizacji: 2020-02-03 08:40:02
- Liczba odsłon: 2508
- Historia dokumentu: