Oglądasz stronę w wersji archiwalnej - od 15.01.2024 r. główna strona BIP Urzędu Miejskiego w Nasielsku znajduję się pod adresem: https://bip.nasielsk.pl
Do zadań Wydziału Zagospodarowania Przestrzennego i Nieruchomości należy w szczególności:
1) w zakresie zagospodarowania przestrzennego:
a) prowadzenie procedury sporządzania studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego gminy i jego zmiany,
b) przygotowywanie materiałów geodezyjnych do opracowania planu i jego zmiany oraz ustalanie niezbędnego zakresu prac planistycznych,
c) prowadzenie procedury sporządzenia i zmiany miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego gminy,
d) przekazywanie Wojewodzie Mazowieckiemu uchwały w sprawie uchwalenia miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego Gminy,
e) wykonywanie wypisów i wyrysów z miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego Gminy,
f) przekazywanie Staroście Nowodworskiemu kopii uchwalonego studium i miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego,
g) prowadzenie rejestru planów miejscowych, gromadzenie materiałów z nimi związanych i przechowywanie ich oryginałów, w tym również uchwalonych i nieobowiązujących,
h) prowadzenie rejestru wniosków o sporządzenie miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego i jego zmiany,
i) współpraca z komórkami organizacyjnymi, instytucjami i jednostkami polityki przestrzennej w zakresie polityki przestrzennej Gminy,
j) opracowywanie decyzji o warunkach zabudowy i zagospodarowania terenu oraz decyzji lokalizacji celu publicznego,
k) zlecanie opracowań, studiów, koncepcji i badań oraz innych materiałów niezbędnych w toku prac nad polityką przestrzenną,
l) opieka nad nieruchomościami stanowiącymi zabytki w rozumieniu przepisów o ochronie zabytków i opiece nad zabytkami,
m) wydawanie w oparciu o przepisy Kodeksu postępowania administracyjnego zaświadczeń w zakresie zagospodarowania przestrzennego i rewitalizacji,
n) współpraca z Wydziałem Inwestycji, Zamówień Publicznych i Programów Strukturalnych w zakresie postępowania o udzielenie zamówień publicznych dotyczących planowania i zagospodarowania przestrzennego,
o) prowadzenie zamówień w zakresie planowania i zagospodarowania przestrzennego, co do których nie stosuje się ustawy – Prawo zamówień publicznych,
p) przygotowywanie do celów statystycznych danych dotyczących planowania przestrzennego w Gminie,
q) przygotowywanie odpowiedzi na odwołania i przekazywanie ich do organu II instancji, w zakresie zadań i kompetencji wydziału,
r) wydawanie zezwoleń w oparciu o przepisy ustawy z dnia 11 maja 2007 r. o tworzeniu i działaniu wielko powierzchniowego obiektu handlowego,
s) opracowywanie kierunków rozwoju Gminy, programów kształtowania polityki przestrzennej oraz potrzeb w zakresie infrastruktury technicznej, w tym wykonywanie prac studialnych i prognostycznych,
t) prowadzenie postępowań administracyjnych w zakresie właściwości wydziału, zakończonych wydaniem decyzji administracyjnych,
u) wydawanie zaświadczeń w oparciu o Prawo budowlane,
v) realizacja zadań obronnych,
2) w zakresie nieruchomości:
a) sprawowanie zarządu nad budynkami oraz obiektami, w tym obiektami sportowymi, stanowiącymi własność Gminy i nie przekazanymi w zarząd innym jednostkom organizacyjnym,
b) prowadzenie spraw związanych z nabywaniem nieruchomości na rzecz Gminy,
c) prowadzenie spraw nieruchomości stanowiących mienie Gminy, związanych ze sprzedażą, oddaniem w użytkowanie wieczyste, zbyciem prawa użytkowania wieczystego, dzierżawą, użytkowaniem, zarządem trwałym, najmem, użyczeniem,
d) prowadzenie spraw związanych z przekształceniem prawa użytkowania wieczystego w prawo własności,
e) prowadzenie spraw związanych z opłatami wynikającymi z określonych form władania nieruchomością (użytkowanie wieczyste, dzierżawa, najem, użytkowanie, trwały zarząd, użyczenie),
f) prowadzenie spraw dotyczących gospodarki nieruchomościami, gdzie organem orzekającym jest Starostwo Powiatowe, w zakresie: wywłaszczenia nieruchomości na cele publiczne, zwrotów nieruchomości na rzecz byłych właścicieli,
g) prowadzenie spraw związanych z dokonywaniem podziałów nieruchomości położonych na terenie Gminy,
h) prowadzenie spraw związanych ze scaleniem i podziałem nieruchomości,
i) prowadzenie spraw związanych z rozgraniczaniem nieruchomości,
j) prowadzenie spraw numeracji porządkowej nieruchomości,
k) prowadzenie spraw nazewnictwa ulic, placów,
l) planowanie i sprawozdawczość zgodnie z właściwością wydziału,
m) prowadzenie spraw we współpracy z Wydziałem Inwestycji, Zamówień Publicznych i Programów Strukturalnych dotyczących postępowań o udzielanie zamówień publicznych z zakresu gospodarki nieruchomościami Gminy,
n) regulacja stanów prawnych i ujawnianie nieruchomości i dróg gminnych w Księgach Wieczystych,
o) prowadzenie ewidencji mienia komunalnego Gminy i Skarbu Państwa (zasób Gminy),
p) prowadzenie innych spraw wynikających z procedur związanych z funkcjonowaniem administracji publicznej w zakresie gospodarki nieruchomościami,
q) monitorowanie zadań powierzonych Nasielskiemu Budownictwu Mieszkaniowemu w zakresie mieszkań komunalnych i polityki lokalowej,
r) udział w pracach komisji mieszkaniowej,
s) przygotowanie informacji o stanie mienia komunalnego na dzień 31 grudnia roku budżetowego w zakresie określonym w art. 267 ust. 1 pkt 3 ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych.
- Informację wprowawdził(a) do BIP:
- Data udostępnienia w BIP: 2020-02-03 09:08:41
- Informacja zaktualizowana przez:
- Data ostatniej aktualizacji: 2020-02-03 09:13:32
- Liczba odsłon: 4743
- Historia dokumentu: